1.Środowiskowy Dom Samopomocy „Dworek” z filią znajduje się przy ul. Jacka Kuronia 16 w Olsztynie w pobliżu Osiedla Leśnego.

 

Na ilustracji jest budynek w ramce(Na ilustracji jest budynek w ramce)

 

Ośrodek czynny jest w godzinach 6.30-16.00

Na ilustracji jest napis i cyfry w ramce

(Na ilustracji jest napis i cyfry w ramce)

 

Do Środowiskowego Domu Samopomocy „Dworek” z filią można dojść pieszo od przystanków:
-linii 106 – przystanek przy ul. Bohaterów Monte Cassino (vis a vis PKP dworzec zachodni) – odległość – 800 m,
-linii 101, 111,127 – przystanek Jezioro Długie, ul. Bałtycka – odległość–1000 m.

Na ilustracji jest autobus w ramce

(Na ilustracji jest autobus w ramce)

W tym miejscu pomagamy osobom z zaburzeniami psychicznymi
oraz z chorobą Alzheimera i otępieniem.

W naszym Domu nauczysz się rzeczy potrzebnych w codziennym życiu.
Dowiesz się jak: gotować, malować, dbać o zdrowie, posłuchasz muzyki, aktywnie spędzisz czas i poćwiczysz. Poznasz innych ludzi.

Na ilustracji są symbole w ramce

(Na ilustracji są symbole w ramce)

Często chodzimy na spacery do pobliskiego lasu, nad jezioro lub do parku.

Na ilustracji są trzy drzewa i postać w ramce

(Na ilustracji są trzy drzewa i postać w ramce)

Oglądamy również wystawy artystyczne. Czasami bywamy w teatrze.

Jeżeli masz problem, postaramy się pomóc go rozwiązać.

Posiadamy samochód, którym możemy Cię dowieźć do Ośrodka.

Na ilustracji jest samochód w ramce

(Na ilustracji jest samochód w ramce)

Możesz do nas zadzwonić wtedy dowiesz się więcej
Dyrektor 797 968 377
Kierownik filii 797 968 395
Pracownik socjalny 797 968 472

Na ilustracji jest telefon w ramce

(Na ilustracji jest telefon w ramce)

 

Budynek jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Przed wejściem do budynku są miejsca parkingowe.

Drzwi i korytarze w budynku umożliwiają przemieszczanie się osobom na wózkach.

Na drzwiach umieszczone są symbole. Pokazują jak dojść do pomieszczeń, w których odbywają się różne zajęcia.


Na ilustracji jest znak osoby na wózku inwalidzkim

(Na ilustracji jest znak osoby na wózku inwalidzkim)

 

Zapraszamy serdecznie!!!

 

 

2. Środowiskowy Dom Samopomocy „Dworek” Filia, w skrócie Dworek znajduje się w okolicy Dworca Zachodniego w Olsztynie. Dworek mieści się przy ulicy Królowej Jadwigi 4.

Na ilustracji jest budynek w ramce

(Na ilustracji jest budynek w ramce)

Do Dworku możesz dojechać autobusami komunikacji miejskiej 101, 107, 111, 127. Przystanek znajduje się około 200 metrów od Dworku.

Na ilustracji jest autobus w ramce

(Na ilustracji jest autobus w ramce)

Kierownikiem Dworku jest Pani Ewa Girulska- Stypik. W Dworku pracuje również psycholog, terapeuci oraz opiekun.
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15.

Na ilustracji jest napis i cyfry w ramce

(Na ilustracji jest napis i cyfry w ramce)

Czym zajmuje się Dworek?
Dworek jest miejscem pobytu dziennego. Przebywają tu osoby z zaburzeniami psychicznymi. W Dworku panuje przyjazna atmosfera. W Dworku możesz rozwijać swoje zainteresowania. Zdobędziesz tu nowe umiejętności.

Na ilustracji jest uśmiechnięta mina w ramce

(Na ilustracji jest uśmiechnięta mina w ramce)

W Dworku prowadzone są różne zajęcia:
•Kulinarne czyli wspólne gotowanie
•Plastyczne
•Komputerowe
•Techniczne czyli nauka drobnych napraw
•Rękodzieła czyli ręcznego robienia na przykład ozdób
•Usprawniania ruchowego czyli ćwiczenia i gimnastyka
•Zajęci teatralne
•Relaksacja czyli uspokojenie
•Biblioterapia czyli czytanie
•Muzykoterapia czyli ćwiczenia przy muzyce
•Trening pamięciowy czyli ćwiczenie zapamiętywania

Na ilustracji jest widelec, paleta z pędzlem, komputer, młotek, nożyczki, nici i igła, ćwicząca postać, maski i scena teatralna , leżąca osoba, postać z książką, nuta, głowa człowieka z mózgiem. Obrazki są umieszczone w ramce

(Na ilustracji jest widelec, paleta z pędzlem, komputer, młotek, nożyczki, nici i igła, ćwicząca postać, maski i scena teatralna , leżąca osoba, postać z książką, nuta, głowa człowieka z mózgiem. Obrazki są umieszczone w ramce)

 

Udział w zajęciach sprzyja poprawie zdrowia i samopoczucia. Pomożemy Ci rozwiązywać problemy, z którymi się spotykasz. W Dworku skorzystasz z porad psychologa.Na ilustracji jest uścisk dłoni w ramce

(Na ilustracji jest uścisk dłoni w ramce)

 

Organizujemy wspólne wycieczki, wyjścia do kina i teatru, na wystawy. Wychodzimy na spacery.

Na ilustracji jest ławka i drzewo

(Na ilustracji jest ławka i drzewo)

 

Budynek Dworku jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Przed wejściem do budynku są miejsca parkingowe.
Drzwi w budynku i korytarze są odpowiednio szerokie dla osób na wózkach. Na korytarzu i drzwiach są piktogramy czyli specjalne obrazki. Pokazują jak dojść do pomieszczeń, w których odbywają się różne zajęcia.

Na ilustracji jest znak osoby na wózku inwalidzkim

(Na ilustracji jest znak osoby na wózku inwalidzkim)

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. wtorek, 30 marzec 2021 12:00 Beata Wysocka
Artykuł został zmieniony. wtorek, 30 marzec 2021 12:26 Beata Wysocka
Artykuł został zmieniony. wtorek, 30 marzec 2021 12:27 Beata Wysocka
Artykuł został zmieniony. wtorek, 30 marzec 2021 12:28 Beata Wysocka
Artykuł został zmieniony. wtorek, 06 kwiecień 2021 08:50 Beata Wysocka
Artykuł został zmieniony. wtorek, 06 kwiecień 2021 09:42 Beata Wysocka
Artykuł został zmieniony. wtorek, 06 kwiecień 2021 10:17 Beata Wysocka
Artykuł został zmieniony. wtorek, 06 kwiecień 2021 10:18 Beata Wysocka